Letar du efter våra populära program – gå till bjornlunden.com!

Läs mer

/UserFiles/Icons/arrow_bw.png

Bjorn_Lunden_-_LogoMark_-_General.svg Bjorn Lunden
  • Kurser
    • Ämnesområden
      • Bokföringskurser
      • Bokslutskurser
      • Deklarationskurser
      • Lönekurser
      • Momskurser
      • Skattekurser
      • Redovisningskurser
      • Rådgivarkurser
      • Nyhetsrelaterade kurser
    • Populära kurser
      • Bokföring 1
      • Bokföring 2
      • Byrådagarna
      • Järvsöweekend
      • Nyhetsdagarna
      • Stora Onlinekurspaketet
      • Penningtvätt för redovisningsbranschen
    • Kurstyper
      • Onlinekurser
      • Distanskurser
      • Kurslokal
      • Webbinarier
  • Böcker
    • Ämnesområden
      • Aktiebolag
      • Bokföring
      • Bokslut
      • Enskild näringsverksamhet
      • Personal
      • Redovisning
      • Skatt
      • Starta eget
    • Bokpaket
      • e-bokpaket Aktiebolag
      • e-bokpaket Bostadsrätt
      • e-bokpaket Enskild näringsverksamhet
      • Lilla Ekonomipaketet
      • Stora Ekonomipaketet
    • Populära böcker
      • Eget aktiebolag
      • Bokföring
      • Bokföring och bokslut i enskild firma
      • Bostadsrättsföreningar
      • Enskild firma
      • Anställda
      • Lönehandboken
      • Fåmansföretag & Skatteplanering
  • Dokumentmallar

app.bjornlunden.com   Mina Sidor

  • Böcker
    • Böcker
    • Allt om våra Böcker
    • Ämnesområden
      • Bokföring
      • Bokslut
      • Enskild näringsverksamhet
      • Personal
      • Redovisning
      • Skatt
    • Bokpaket
      • e-bokpaket Aktiebolag
      • e-bokpaket Bostadsrätt
      • e-bokpaket Enskild näringsverksamhet
      • Lilla Ekonomipaketet
      • Stora Ekonomipaketet
    • Populära böcker
      • Eget aktiebolag
      • Bokföring
      • Bokföring och bokslut i enskild firma
      • Enskild firma
      • Lönehandboken
      • Fåmansföretag & Skatteplanering
      • Moms
  • Kurser
    • Kurser
    • Allt om våra Kurser
    • Ämnesområden
      • Bokföringskurser
      • Bokslutskurser
      • Deklarationskurser
      • Lönekurser
      • Momskurser
      • Redovisningskurser
      • Rådgivarkurser
      • Nyhetsrelaterade kurser
      • Skattekurser
    • Populära kurser
      • Bokföring 1
      • Bokföring 2
      • Byrådagarna
      • Järvsöweekend
      • Nyhetsdagarna
      • Stora Onlinekurspaketet
      • Penningtvätt för advokater
    • Kurstyper
      • Kurslokal
      • Weekendkurser
      • Onlinekurser
      • Distanskurser
      • Webbinarier
  • Dokumentmallar


Starta redovisningsbyrå

– tips, råd och inspiration

Funderar på att starta redovisningsbyrå? Då kan det vara en god idé att investera några minuter i att läsa den här sidan först.

Förmodligen jobbar du redan på en redovisnings- eller revisionsbyrå. Alternativt studerar du till redovisningsekonom, men du kan också jobba på en ekonomiavdelning eller bank förstås. 


Peter Larsson bästa råd till dig som ska starta redovisningsbyrå

Peter arbetar på Bjorn Lundens Frågeservice för redovisningskonsulter och ansvarar även för våra rådgivarutbildningar. Han har många års erfarenhet från arbete som kontorschef, redovisningskonsult, revisor och rådgivare på redovisnings- och revisionsbyrå.

Alla företag behöver dig

Alla mindre och medelstora företag och företagare behöver någon att vända sig till när det gäller att följa lagar och regler på rätt sätt, men även som samtalspartner kring sitt företag och sitt företagande. Kanske är just du rätt person för dessa? 



Enkelt och tämligen riskfritt att starta byrå

En fördel med att starta en redovisningsbyrå är att det är relativt enkelt, med både låga startkostnader och låga risker. Kunskapen och erfarenheten bär du troligtvis med dig sedan tidigare och då behöver du i princip bara en dator och ett vasst redovisningsprogram för att komma i gång. Du kanske redan idag gör vissa redovisningsuppdrag vid sidan om ditt ordinarie arbete och har möjlighet att smyga i gång din byrå? Eller varför inte titta på ett franchisekoncept? Då får du tillgång till både ett känt namn och en beprövad affärsmodell direkt.

Några speciella tillstånd behövs inte heller för att starta en redovisningsbyrå. Det enda du behöver göra är att registrera ditt företag i penningtvättsregistret hos Bolagsverket, precis som alla företag eller personer inom vissa verksamheter är skyldiga att göra.
 

Starta redovisningsbyrå

  


Optimism och tvivel

Om du nu funderar på att starta en egen redovisningsbyrå är det säkerligen många tankar som far genom huvudet.

Optimistiska tankar om att styra din egen arbetstid, att få göra helt på ditt sätt (rätt sätt) och att förhoppningsvis tjäna lite pengar också. Du skulle också få möjlighet att välja vilka kunder du vill, vilka programvaror du ska använda och vilka priser du ska sätta. Växer redovisningsbyrån får du till och med välja vilka medarbetare du vill ha. Sammantaget låter väl inte det så tokigt, eller hur?

Samtidigt kanske vissa tvivel smyger sig på. Är det verkligen rätt tidpunkt att starta en egen byrå just nu, räcker mina kunskaper, vad händer om…? Någon har säkert hört att redovisningskonsulter jobbar väldigt mycket, och många gillar också att jobba eftersom de tycker att det här är så roligt. Men med bra planering går det faktiskt att få ett jämnt och fint arbetsflöde, även för en redovisningskonsult. 


Peter Larssons 7 bästa råd när du ska starta redovisningsbyrå 

Peter Larsson arbetar på Bjorn Lundens Frågeservice för redovisningskonsulter och ansvarar även för våra rådgivarutbildningar. Han har många års erfarenhet från arbete som kontorschef, redovisningskonsult, revisor och rådgivare på redovisnings- och revisionsbyrå. 

1. Välj rätt prismodell redan från början

Som nystartad redovisningsbyrå har du en stor fördel när det gäller hur du ska ta betalt, för du har nämligen en unik chans att göra rätt från början. Som du säkert känner till är inte den traditionella timdebiteringen någon framgångsfaktor längre nu när arbetet, tack vare nya tekniska hjälpmedel, gör att det går betydligt fortare än tidigare. Då är det mycket bättre att hoppa på tåget med fasta priser och abonnemangsfakturering direkt.

Sedan finns vissa frågor kvar ändå, som till exempel vad som ingår i det fasta priset och vad som inte ingår? Det senare är det många som inte tänker på. Ska även viss rådgivning ingå i priset, och i så fall vilken typ av rådgivning? Många intressanta och eventuellt utmanande frågor att svara på, men fördelarna kommer ändå att överväga nackdelarna. Börja med fasta priser utifrån en lämplig mall. Det kan vara antalet verifikationer, omsättning och/eller komplexitet. Följ sedan upp mot efterkalkyler och justera om nödvändigt.

Vill du veta en hemlighet? Företagare är mer intresserade av att få bra och professionell hjälp än att priset hela tiden behöver vara det lägsta. De är också intresserade av att i förväg veta vad det kommer att kosta. Överraskningar brukar inte vara så populärt. Ta med andra ord alltid rätt betalt utifrån vad kunden får i värde av dig och ha en öppen dialog kring vilket pris du kommer att ta. Till sist, dela gärna upp det i tolftedelar och fakturera månadsvis.
 

2. Bygg upp ett nätverk

En företagares värld kan vara komplex och här kommer en sanning som kanske kommer att svida: Du kommer inte att behärska alla områden inom redovisning, skatt och juridik till fullo.

Du kommer med största sannolikhet att hamna i situationer där du behöver bolla en fråga med någon annan eller helt enkelt fråga om råd hur man ska lösa ett problem, och då är det ovärderligt att ha en mentor eller ett nätverk av kompetenta resurser bakom sig. Du behöver inte behärska precis allting själv, men du behöver ha tillräcklig kunskap för att veta när du ska ta hjälp och när du ska överlåta uppdrag till någon annan i nätverket. Däri ligger hemligheten! Börja bygg ditt nätverk så snart du får möjlighet och kom ihåg att det är en stor trygghet för din kund att bara ha en person att vända sig till med sina funderingar (alltså till dig).
 

3. Auktoriserad eller inte, det är frågan

Du behöver inte vara en auktoriserad redovisningskonsult för att starta en redovisningsbyrå, men det skadar heller inte. Du är då ansluten till en branschorganisation där du kan få råd och stöd i många frågor. Det kostar förstås en årlig avgift, men titeln är inte bara ett bevis på utbildning, kunskap och erfarenhet utan också på arbetssätt och blir en slags kvalitetsstämpel för kunden.
 

4. Paketera dina tjänster

En av fördelarna med timdebitering var ändå tydligheten, både för kund och leverantör. Du gör det du ska och tar betalt per timme. Men nu har världen förändrats i och med den nya tekniken och vi måste tänka nytt.

För att det ska vara enkelt för din kund att köpa tjänster av dig behöver du troligtvis paketera din kunskap. Alla vill förstås se och förstå vad de köper och till vilket pris. I den bästa av världar finns en meny, likt på en restaurang, att välja ifrån. Om du har möjlighet så tycker jag att du ska ta fram en sådan.

Annars är en trestegsraket ett populärt sätt att paketera sina tjänster på. Börja med basnivån där bara det mest grundläggande ingår. Nästa nivå innehåller de tjänster som de flesta företagare bör ha, medan den översta nivån är till för de som vill ha allt! Bra, bättre, bäst? Guld-, silver- och bronspaketet? Möjligheterna är många! Några kommer att välja grundpaketet och vissa vill ha allt, men de allra flesta kommer att välja mellanpaketet. Se till att detta är ditt mest lönsamma paket!
 

5. Teckna en ansvarsförsäkring

En ansvarsförsäkring ska du självklart ha. Alla gör tyvärr fel ibland, och för att det inte ska drabba dig för hårt om olyckan är framme är en bra ansvarsförsäkring att rekommendera. En sådan går att teckna separat eller i kombination med övrig företagsförsäkring. Auktoriserade eller godkända revisorer behöver ha ansvarsförsäkring med ett särskilt tillägg för förmögenhetsskada, likaså auktoriserade redovisningskonsulter anslutna till SRF.
 

6. Moderna redovisningslösningar

För att lyckas riktigt bra kommer du att behöva moderna redovisningsverktyg. Där du och kunden tillsammans kan välja vem som gör vad på ett smidigt sätt. Idag finns inte längre några tekniska hinder, utan nu går det att digitalisera och automatisera stora delar av redovisningen på ett enkelt sätt. Framtiden är här, härligt!
 

7. Vad vill du bli förknippad med?

Här har du som nystartad en unik möjlighet. Nu har du chansen att påverka vad du vill att kunderna ska tänka när de hör just ditt namn. Vad kommer de vara garanterade att få om de anlitar just dig som redovisningskonsult? Ta fram några få starka löften till dina kunder som du alltid kan leverera och som du känner att du brinner för.
 

Enklare vardag för redovisningsbyrå och kund med vår byrålösning BL Byrå


Läs om vår byrålösning » 

Och 13 goda råd när du vill utveckla din redovisningsbyrå 

Här följer vår byråexpert Peter Larssons bästa råd för dig som driver redovisningsbyrå och känner att det är dags att snäppa upp verksamheten.


1. Lär känna din kund ännu bättre

För att vara en så bra redovisningskonsult och rådgivare som möjligt för din kund behöver du också lära känna din kund (och kunden dig också för den delen). Varför är det så viktigt? Jo, för då ökar ni chanserna rejält att få en bra och långsiktig relation tillsammans, att komma överens och kommunicera på rätt sätt.

Du behöver veta vad din kund har för planer med sin verksamhet, men även lite mer personliga saker som familjeförhållanden och liknande för att kunna hjälpa till på bästa sätt med helheten kring företaget och företagarens liv.

Var nu inte som många andra och bli kvar i den där sköna stolen på kontoret. Ge dig ut i verkligheten, köp med en bullpåse och besök dina kunder. Få en förståelse för dina kunders vardag och se med egna ögon vilka glädjeämnen och utmaningar som finns där. Kunderna kommer att gilla när du kommer ut på besök (inte bara för bullpåsen), de kommer att vilja berätta om sin verksamhet och de kommer även tycka att det är jättebra att du engagerar dig!

2. Utveckla din rådgivning

Eftersom en allt större del av redovisningskonsultens tid kommer att bestå av rådgivning är mitt förslag att du gör den till en viktig del i din verksamhet. Börja med att behärska grundläggande resultat- och inkomstplanering, hur man tar ut ersättning från sitt företag till rätt skatt osv. Sedan kan du fortsätta med till exempel branschspecifik rådgivning om du har flera företag inom samma bransch. Tänk hela tiden utveckling när det gäller din rådgivning så att du sakta men säkert blir en mer kompetent och intressant både samtals- och rådgivningspartner för dina kunder.

3. Förklara för dina kunder hur det hänger ihop

Få din kund att förstå hur kassaflöde, lönsamhet och ekonomisk ställning hänger ihop. Då kommer ni garanterat att få ett bättre och mer givande samarbete, för det blir så mycket enklare när ni pratar samma språk och förstår varandra. Kanske kan din kund förklara hur hans eller hennes verksamhet fungerar för dig också?

4. Skapa kundmöten och ekonomirapporter som kunden längtar till

Hur många företagare är det idag som längtar till mötet med sin redovisningskonsult eller att få se den senaste ekonomirapporten? Inte allt för många skulle jag tro och det är här du har din chans. Anpassa och individualisera både kundmöten och ekonomirapporter efter dina kunder. Lägg inte bara fram en resultat- och balansräkning direkt ur redovisningssystemet, utan ta dig i stället tid att förenkla och förklara. Ta fram det som är extra intressant att följa för din kund, både i räkenskaperna och från andra delar i företaget. Visa också på trender och använd tilltalande grafik i dina presentationer. Då kan jag nästan lova att du får du en kund som tycker att det är mycket roligare att prata om företagets ekonomi.

Här är dock en liten varning på sin plats: Visa inte dina färgdiagram allt för tidigt i kundmötet. Då kommer din kund bara att titta på ditt snygga material och inte lyssna speciellt mycket på dig.

5. Bli en mästare i proaktivitet

Proaktivitet, detta magiska ord. Önskat av så många, levererat av så få. När man i undersökningar frågar företagarna vad de helst önskar av sin redovisningskonsult och rådgivare så är det att de ska vara proaktiva. Alltså att på eget initiativ komma med förbättringsförslag och små tips, nyheter och råd kring verksamheten.

Turligt nog för dig så är proaktivitet ett tydligt förbättringsområde för många redovisningskonsulter. De allra flesta känner till det ovanstående, men det blir liksom inte av. För att inte bli en av dessa är mitt råd därför att noggrant planera dina ”spontana” initiativ. Schemalägg i din kalender helt enkelt. Då kommer det att hända, och kunderna kommer att gilla dig skarpt för det!

 

Använd vår Frågeservice som din externa resurs och ditt bollplank

– på webben eller på telefon


Testa vår nyhetstjänst gratis en månad »

6. Gör dina befintliga kunder jättenöjda

Normalt kommer den största delen av nya kunder i redovisningsbranschen på rekommendation av befintliga. Alltså att dina nuvarande kunder, som tack vare att de är så nöjda med dig, ditt bemötande och din kunskap, rekommenderar dig och din byrå till sina företagarvänner och bekanta, och det helt kostnadsfritt! Kom ihåg att göra dina befintliga kunder jättenöjda – företagare pratar med varandra!

7. Vässa din hisspresentation

Tänk att du är på en trevlig tillställning och just då träffar du den där företagaren som du väldigt gärna skulle vilja ha som kund. Nu skulle det vara jättebra att kunna informera om vad du gör och eventuellt imponera lite, gärna snabbt och tydligt också. Då duger det tyvärr inte att bara berätta att du jobbar på eller äger en redovisningsbyrå. Det är lite för anonymt och otydligt. Eventuellt framkallar det kanske dåliga erfarenheter också hos din tilltänkte kund.

I stället behöver du väcka företagarens intresse genom att förklara vad du kan göra för honom eller henne i lite mer målande ordalag. Hur du till exempel hjälper andra företagare att lyckas och att du brinner för att utveckla och utmana. Vad som är din specialitet, ditt expertområde, och hur just du kan hjälpa den här kunden på bästa sätt. Förbered en sådan här presentation och lär dig den som ett rinnande vatten, då har du precis ökat dina chanser att få dina drömkunder med många, många procent.

8. Gör dig oumbärlig

Pengar, tid och trygghet är tre viktiga saker för en företagare och kan du hjälpa din kund att uppnå dessa kommer du inte att bytas ut i första taget. Pengar kan tyckas självklart och här kan det både handla om att tjäna eller spara pengar. Tid är en underskattad del när man pratar företagande. Om företagaren kan få mer tid till sin familj och sin hobby kan det vara det guld värt. Kan du även hjälpa till med trygghet för din företagare, så att han eller hon kan sova gott om natten, ja då ser sig inte kunden om efter andra alternativ.

9. Ta hand om dig själv (också)

Du brinner säkert för att ta hand om dina kunder och göra dem så nöjda som möjligt. Detta brukar i alla fall vara många redovisningskonsulters signum. Dock har dessa också en tendens att glömma bort sig själva ibland.

Eftersom just du med största sannolikhet kommer att vara den viktigaste personen i ditt företag är det också viktigt att du själv mår så bra som möjligt. Om din hälsa eller motivation inte längre är där den borde vara utsätter du både ditt företag och dig själv för en onödig risk. Det här är enkla råd, men ät bra, motionera ibland och hitta rätt balans i livet. Då har du en lysande framtid med ett jätteroligt jobb.

 

10. Lär dig förklara och sälja komplexa tjänster

Att prata försäljning med redovisningskonsulter brukar vara en utmaning, och till råga på allt så är försäljning av redovisnings- och rådgivningstjänster ofta något helt annat än att sälja enkla varor. Kunden har ofta svårt att visualisera och konkretisera de tjänster som du erbjuder och rekommenderar. Ett tips här är att använda SPIN-metoden (Neil Rackham). I korthet innebär den att när du väl har identifierat din kunds problem eller utmaning så är det väldigt lätt att direkt presentera lösningen som du föreslår. Här kan du i stället avvakta något och först fråga kunden vilken inverkan på verksamheten det skulle innebära om problemet löstes. Då får kunden upp härligt positiva bilder av hur skönt det skulle kännas om problemet löstes, och det är då du förklarar hur just ditt förslag hjälper din kund att nå dit.

11. Överleverera inte

Jag förstår att du vill leva upp till din kunds förväntningar och om möjligt överträffa dessa, och det ska du fortsätta med tycker jag. Dock finns det en liten risk här som jag vill flagga upp för, och det är att du överlevererar. Det borde väl inte vara något problem kanske du tycker, men risken är att du kommer med lösningar på problem som företagaren dels inte har beställt, dels inte upplever som ett problem, och då kan det bli mindre roligt i antingen faktureringen eller i efterkalkylen av uppdraget, eller i värsta fall båda.

12. Fundera på om du skulle vilja vara kund till dig själv

Skulle du vilja vara kund till dig själv? Det är en riktigt intressant fråga tycker jag, som jag tror kan få många att tänka efter en extra gång. Svaret borde egentligen vara självklart, ett rungande JA! Men jag tror också att många redovisningskonsulter känner att de egentligen skulle kunna göra saker och ting ännu bättre. Mitt råd till dig är därför att fundera på hur du själv vill ha det och bli behandlad som kund, och sedan göra precis så mot dina kommande kunder.

13. Lyssna på goda råd

Det här rådet är lite på skoj men även lite på allvar. Min erfarenhet är att goda råd ofta är välmenta och bara till för att hjälpa. Sedan behöver man inte alltid följa alla råd, men att lyssna på dem är ofta en god idé.  

Vill du ha hjälp att digitalisera din redovisningsbyrå?

Vi hjälper dig! Boka ett kostnadsfritt möte med våra byrårådgivare!

Läs mer och boka »

Temasidor - Starta redovisningsbyrå - Tips & råd från Bjorn Lunden - ctl00_cph1_dcMain_po_12903_dc12903_rowDcc_po_12904_dc12904_dcc2_po_12906_dc12906

Intressanta artiklar för dig som startar redovisningsbyrå

Temasidor - Starta redovisningsbyrå - Tips & råd från Bjorn Lunden - ctl00_cph1_dcMain_po_12865_dc12865_rowDcc_po_12867_dc12867_cArticleListpg270_ctl00
Bokföra utdelning

Här får du en genomgång av hur du bokför aktieutdelning – med praktiska konteringsexempel. 

Läs mer »
Temasidor - Starta redovisningsbyrå - Tips & råd från Bjorn Lunden - ctl00_cph1_dcMain_po_12865_dc12865_rowDcc_po_12867_dc12867_cArticleListpg97_ctl00
Kundförlust – hur bokför jag?

När ska du egentligen skriva av en fordran som förblivit obetald och betrakta den som en kundförlust? Här går vi igenom när en kundförlust är befarad och när den är konstaterad och hur du ska bokföra den. 

Läs mer »
Temasidor - Starta redovisningsbyrå - Tips & råd från Bjorn Lunden - ctl00_cph1_dcMain_po_12865_dc12865_rowDcc_po_12867_dc12867_cArticleListpg6179_ctl00
Billeasing och moms

Här går vi igenom reglerna om moms i samband med leasing av personbilar. Vad som gäller när ett leasingavtal ingås och när det avslutas genom återlämning, utlösen eller överlåtelse av kontrakt. 

Läs mer »
Temasidor - Starta redovisningsbyrå - Tips & råd från Bjorn Lunden - ctl00_cph1_dcMain_po_12865_dc12865_rowDcc_po_12867_dc12867_cArticleListpg269_ctl00
Soliditet – vilken nivå är egentligen bra?

Här visar vi hur du snabbt räknar ut företagets soliditet och vilka faktorer som påverkar soliditeten. 

Läs mer »
Temasidor - Starta redovisningsbyrå - Tips & råd från Bjorn Lunden - ctl00_cph1_dcMain_po_12865_dc12865_rowDcc_po_12868_dc12868_cArticleListpg514_ctl00
Utlägg eller vidarefakturering?

Inom momsområdet kan det vara knepigt med hanteringen av utlägg och vidarefakturering. I den här artikeln reder vi ut begreppen och ger exempel på när det kan handla om det ena eller andra. 

Läs mer »
Temasidor - Starta redovisningsbyrå - Tips & råd från Bjorn Lunden - ctl00_cph1_dcMain_po_12865_dc12865_rowDcc_po_12868_dc12868_cArticleListpg336_ctl00
Bokföra aktieägartillskott

Här får du en genomgång av hur du bokför aktieägartillskott – med praktiska konteringsexempel. 

Läs mer »
Temasidor - Starta redovisningsbyrå - Tips & råd från Bjorn Lunden - ctl00_cph1_dcMain_po_12865_dc12865_rowDcc_po_12868_dc12868_cArticleListpg6663_ctl00
Bokföra periodiseringsfond

Hur du ska bokföra periodiseringsfond skiljer sig åt mellan aktiebolag och enskild firma. Ett aktiebolag måste bokföra periodiseringsfond medan det är frivilligt för dig som driver enskild firma.

Läs mer »
Temasidor - Starta redovisningsbyrå - Tips & råd från Bjorn Lunden - ctl00_cph1_dcMain_po_12865_dc12865_rowDcc_po_12868_dc12868_cArticleListpg496_ctl00
Direktpension – bra alternativ eller inte?

Kommentarerna kring direktpension är många – står valet endast mellan att spara pengar i en direktpension eller i en traditionell pensionsförsäkring? Kan man lika gärna låta tillgångarna vara kvar i bolaget? Här ger vi vår syn på olika former av pensionss...

Läs mer »

Frågor eller funderingar –kontakta våra byrårådgivare!

Oavsett om du har funderingar kring våra produkter eller vill diskutera viktiga frågor för din redovisningsbyrå, t ex automatisering, mer generellt är du välkommen att kontakta våra kunniga byrårådgivare. 


1_Säljare-kluster-cirklar-2023_Nya-min-min.png

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter » 
Temasidor - Starta redovisningsbyrå - Tips & råd från Bjorn Lunden - ctl00_newsletterstandard_footerLogo
Anmäl dig till vårt kostnadsfria nyhetsbrev!

Vi sammanfattar de viktigaste nyheterna inom skatte-, redovisnings- och personalområdet – och förklarar hur de påverkar dig och ditt företag.

Ange en giltig e-postadress:
Ange en giltig e-postadress:
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter
bjornlunden.svg
  • Partnersamarbeten
  • Qred Visa – företagskort för företagare
  • Qred Visa – företagskort för byråns kunder
  • Bankerbjudande
  • Företagslån
  • Tjänstepension
  • Försäkringar
  • Inkasso
  • Hitta din redovisningsbyrå
  • Ägaranalys
  • Hemsidor för redovisningsbyråer
  • Björnkoll
  • Blogg
  • Gratis webbinarier
  • Resurser – whitepapers, mm
  • Nyhetsbrev
  • Kontakta oss
  • Köpvillkor och leveransfrågor
  • Pressrum
  • Jobba hos oss
  • Våra ambassadörer
  • Integritet & säkerhet
  • Cookies
  • Visselblåsare – Whistle blower
  • Driftstatus

Bjorn Lunden  |  Kastellvägen 21  |  824 55 Hudiksvall  |  0650-54 14 00   |   info.se@bjornlunden.com   |  orgnr: 556293-9982